Publikowanie budżetu i obsługa części obywatelskiej budżetu drogą elektroniczną
System daje nowe możliwości konsultacji budżetu z mieszkańcami.
Publikowanie i konsultowanie budżetu w formie interaktywnej
System posiada tzw. strefę publiczną, poprzez którą samorząd może udostępniać zawsze aktualny stan budżetu w formie interaktywnej zarówno na etapie projektowania, jak i wykonania. Mieszkańcy mogą nawigować po strukturze budżetu, komentować poszczególne pozycje oraz oznaczać lajkami, przeglądać budżety z kolejnych lat. Dane budżetowe wizualizowane są wykresami graficznymi.
Elektroniczna obsługa procesu konsultacji budżetu obywatelskiego
Proces konsultacji części partycypacyjnej budżetu może być w pełni obsłużony drogą elektroniczną. Z wykorzystaniem systemu mieszkańcy mogą składać wnioski do budżetu obywatelskiego, komentować je i lajkować oraz głosować na poszczególne propozycje.
Etap składania wniosków do budżetu obywatelskiego, w którym mieszkańcy składają propozycje zadań do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego. Wszystkie wnioski widoczne są w systemie. Wnioski złożone droga inną niż elektroniczna rejestrowane są w systemie przez pracowników urzędu.
Etap merytorycznej oceny wniosków, w którym pracownicy urzędu dokonują weryfikacji proponowanych zadań: oceniają czy wnioski spełniają ustalone kryteria, oceniają możliwość ich realizacji, szacują koszty i czas realizacji. Wnioski spełniające ustalone kryteria wyświetlane są na jednej liście, a wnioski odrzucone wraz z uzasadnieniem odrzucenia, na drugiej liście.
Etap konsultacji i dyskusji nad zgłoszonymi propozycjami, w którym mieszkańcy mogą dyskutować, komentować i oceniać zgłoszone propozycje, a także lobbować na rzecz zgłoszonych propozycji.
Etap wyboru zadań do realizacji, w którym mieszkańcy wybierają zadania do realizacji w drodze głosowania. Głosowanie może odbywać się za pośrednictwem formularzy umieszczonych na platformie ePUAP lub portalu społecznościowym Facebook.
Publikacja wybranych do realizacji zadań system udostępnia informacje o wynikach głosowania oraz wybranych zadaniach do realizacji. Wyniki głosowania także mogą być przez mieszkańców komentowane.


Kontakt
DSGS Sp. z o.o.
20-325 Lublin, ul. Józefa Frańczaka "Lalka" 43 / 2.14
NIP: 712-329-37-24
REGON: 360800894
tel.: 501 438 666
email: pomoc@budzet24.pl
adres do doręczeń: AE:PL-77608-32026-JBVSR-19
Dane spółki
DSGS Sp. z o.o.
20-325 Lublin, ul. Józefa Frańczaka "Lalka" 43 / 2.14
KRS: 0000543876 Sąd Rejonowy Lublin-Wschód
w Lublinie, VI Wydział Gospodarczy. NIP: 712-329-37-24
Kapitał zakładowy 200 000 zł